رئیس شورای هیات های مذهبی استان فارس از راه اندازی پویش مردمی زمزمه همگانی زیارت عاشورا از اول ماه ذی الحجه تا روز عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 24 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: با اشاره به اینکه فعالیت در ماه ذی الحجه به معنی آماده شدن برای محرم است، گفت: با توجه به وضعیت ویژه در استان فارس در بحث بیماری کرونا در شراط فعلی هیچ‌گونه برنامه و تجمعی برگزار نخواهد شد اما هیأت‌های مذهبی باید به جهت دعا برای رفع بیماری کرونا و نجات جامعه بشری و مهیا شدن فضای سالم برای برگزاری جلسات عزاداری محرم، مردم را به پویش زمزمه همگانی زیارت عاشورا از اول ماه ذی الحجه تا روز عاشورا دعوت نماید.

وی ادامه داد: کمک خیرین و بانیان هیأت‌های مذهبی در عید قربان برای قربانی گوسفند و تقسیم گوشت نذری بین مستمندان با نیت شفای بیماران و همچنین تهیه بسته‌های معیشتی با نیت اطعام غدیر تحت عنوان بسته معیشتی غدیر و توزیع آن بین مستمندان در دستور کار هیئات قرار گیرد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس تصریح کرد: آذین بندی محلات در ایام اعیاد این ماه مبارک و خصوصاً عید غدیر نباید فراموش شود و در این راستا هیئت فاطمیه شیراز اقدام به تهیه برخی اقلام جهت عید غدیر نموده که با تخفیف مناسب توزیع می‌گردد.

محمدیان با تاکید بر رعایت مباحث بهداشتی و اجرای کامل پروتکل‌ها تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه محرم کلیه هیأت‌ها می‌بایست لوازم لازم بهداشتی و مواد ضد عفونی و انجام تغییرات لازم خصوصاً در آشپزخانه‌های خود را انجام داده، آمادگی و تدارک لازم جهت برگزاری مراسم پیش بینی شود بدیهی است پی گیری دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های اجرایی مراسم‌ها توسط شورا یا مسئولین استان در حال پیگیری است که برای وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز در حال انجام است و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص استفاده از فضای مجازی در این ایام نیز گفت: «# هیئت تعطیل نیست» با توجه به امکان تداوم درگیری جامعه با بیماری کرونا پیش بینی شده که هیأت‌های مذهبی در فضای مجازی مد نظر داشته باشند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس ادامه داد: تفاهم و پیگیری با شهردارای ها، اماکن ورزشی، مدارس و غیره جهت استفاده از فضای باز، پارک‌ها، حیاط مدارس و اماکن ورزشی و دیگر موارد برای برگزاری مراسمات محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید انجام شود که این موضوع در جلسات استانی نیز در حال پی گیری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار